Co je to emailing?

24.8.2015

Každý to jistě znáte, ráno otevřete svoji e-mailovou schránku a kromě e-mailů, které očekáváte, vás zaplaví množství obchodních sdělení, reklam či dokonce nesmyslného spamu. V dnešním článku si povíme o emailingu, který má právě na svědomí zasílání obchodních sdělení.

Direct emailing a marketing

Emailing je součástí e-mailového marketingu a zároveň i jedním z nejčastěji používaných způsobů direct marketingu. Funguje tak, že se hromadně rozesílají informační e-maily. Ale pozor - v tomto případě se nejedná o spam ani o nahodilé rozesílání e-mailů.

E-maily se totiž rozesílají na kontakty evidované v databázi a majitelé těchto e-mailových adres souhlasili se zasíláním obchodních sdělení – není to tedy nelegální činnost jako při bezhlavém rozesílání spamu. Naštěstí tyto praktiky již omezuje antispamový zákon.

emailing

Jak si opatřit databázi s kontakty?

V České republice funguje společnost Emailing.cz, která se zabývá prodejem nejrůznějších databází obsahující e-mailové kontakty. Tento způsob získání kontaktů vám určitě ušetří práci, ale z vlastní zkušenosti vám spíš doporučíme si postupně vytvářet vlastní databázi kontaktů. Ve finále totiž pro vás není důležité množství kontaktů, ale spíše vztah, jaký s klientem navážete a zda má o váš obor opravdový zájem.

Výhody emailingu

Hlavní výhodou jsou každopádně nízké náklady a přesné zacílení. S kontakty v databázích lze různě pracovat. Třídit je do různých skupin a podskupin a zasílat jim e-maily na míru. Pamatujte si, že personalizovaný e-mail funguje lépe než unylé oslovení „Vážený zákazníku...”.

Do rozesílaných e-mailů lze vložit měřící kódy a podle nich vyhodnocovat výkon emailingové kampaně. A s pomocí webových analytických programů jako je například Google Analytics můžete sledovat počet konverzí, které vám tyto e-maily přinesly.

Proč oslovit odborníky?

Emailing může dělat v podstatě každý, kdo má kontakty. Ovšem, to neznamená, že všichni budou úspěšní a že ze 100 oslovených klientů bude 100 objednávek. Stejně jako v jiných oborech, i tady platí, že v nepovolaných rukou udělá emailing paseku. Proto je dobré přenechat tento marketing zkušeným, kteří vědí, na co dát pozor, co kde zvýraznit a jak obchodní sdělení správně připravit.

Chcete se pustit do emailingu? Kontaktujte nás!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20