Co je to SEO?

27.5.2015

A máme tady další tři tajemná písmenka: SEO. Tato zkratka označuje Search Engine Optimization, což v praxi znamená, že roboti vaše stránky namátkou navštěvují a hodnotí, zda je ve vyhledávačích (především Seznam a Google) pošoupnou výše, nebo hodí do internetového propadliště dějin. 

Co je to „SEO optimalizace“?

Jak se říká, nemíchejme jablka a hrušky dohromady. Pojem „SEO optimalizace“ je nepřesný překlad anglického označení.

SEO – Technické vyladění stránek, aby robotům tzv. padly do oka.
Optimalizace – Dobře udělaný optimalizovaný web, co má zajímavý obsah, díky kterému přiláká návštěvníky a potencionální zákazníky.

SEO se člení do neplaceného prostoru vyhledávačů (naopak od PPC) a jedná se o doporučení (nástroje), která mohou internetové stránky přirozeně dostat nahoru.

co je seo

Jak SEO funguje?

Na to, jak SEO funguje, nám stačí dva ukázkové případy. Schválně jestli poznáte, jaké nástroje patří do SEO.

Příběh 1 – tam, co SEO neznají

Firma má web, se kterým se aktivně pracovalo před pěti lety, kdy roboti uznávaly trochu jiná pravidla. Firma prodává perpetum mobile a její texty vypadají nějak takto: „Vítáme Vás na stránkách, kde nabízíme perpetum mobile. Perpetum mobile má velký úspěch, protože perpetum mobile je nejlepší perpetum mobile, co můžete mít...“. Aby stránky nevyšly draho, chystal je jeden šikovný student, který ovšem znal jen základy programování. Místo do výroby zainvestovala firma do koupě zpětných odkazů.

Jak to hodnotí robot?
Vidí neaktivní stránky se spoustou chyb v programování. Dále vidí opakující se klíčová slova a obsah, co nedává smysl. Jako další mínus hodnotí zpětné odkazy, které jsou v současné době již vyhledávači penalizovány.

Výsledek?
Stránky se vyhledávačích propadají a propadají... až je skoro nikdo nenajde.

Příběh 2 – tam, co SEO poznali

Tatáž firma s perpetum mobile zjistila, že její stránky nejsou kvalitní a nepřicházejí na ně žádní návštěvníci. Oslovila tedy profíky v oboru, aby jim nachystali nové stránky. Po různých analýzách byly odborně naprogramovány internetové stránky, které získaly novou grafickou podobu i čtivý obsah. Díky nové doméně ztratily zpětné odkazy vliv a naopak pravidelné publikovaní tématických článků přilákalo tu pravou cílovou skupinu.

Jak to hodnotí robot?
Správně naprogramované stránky, se kterými se pravidelně pracuje si zaslouží, aby ve vyhledávačích stoupaly na přední pozice. Vhodně vybraná klíčová slova si přirozeně najdou cestu ke čtenářům, kteří jsou i potencionálními zákazníky.

Výsledek?
Stránky stoupají a stoupají... až je naleznete na předních stránkách vyhledávačů.

Poznali jste v příbězích svoji firmu? Chcete zlepšit její vyhledatelnost? Dejte mi o tom vědět.

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20