CTA neboli Call to action prvky

27.9.2017

Jen další zkratka, další anglický výraz? Jenže tahle tři magická písmena CTA mohou významně pomoci vaší firmě. Jak to funguje a jak s nimi nejlépe nakládat, se dozvíte, když budete pokračovat ve čtení.

Co je call to action?

Call to action prvky jsou takové části internetové stránky, které návštěvníka přímo nabádají k provedení určité akce. Zpravidla se jedná o kliknutí na tlačítko, které uživatele přivede přímo do e-shopu či k registračnímu formuláři apod. Jak takové tlačítko může vypadat?

Jak zacházet s CTA prvky

Při tvorbě webu by call to action prvky měly být rozmisťovány uvážlivě a v souladu s celkovým designem stránek. Poznejte důkladně své klienty, ať víte, jaké prvky vlastně zvolit.

CTA neboli Call to action prvky

Tady se můžete na cokoliv zeptat

5 tipů pro vytvoření správného CTA prvku

Přinášíme několik rad, jak vytvořit fukční CTA prvky, které přilákají zákazníky:

  1. Umístění - Uživatelé obvykle ze zkušenosti předpokládají umístění těchto prvků v určitých místech stránky. Ostatní se řídí především vlastní intuicí. Dejte na ni i při výběru místa.
  2. Jasný text - Text by měl být krátký a zároveň srozumitelný. Zpravidla také vyjadřuje naléhavost. Volte slova, která čtenáře motivují k prokliku, ale zároveň nepřikazují.
  3. Barevnost a tvar - CTA prvek by měl být dobře viditelný, je proto dobré volit jiné barvy než jsou běžně na dané stránce. Podle řady studií je u lidí nejoblíbenější obdélník se zaoblenými hranami.
  4. Okolí prvku - Aby byly hranice CTA prvku jasně rozpoznatelé, musí kolem sebe mít dostatečný prostor a neztrácet se v okolním textu.
  5. Poznejte zákazníky a experimentujte - Už jste někdy rozklikli políčko, které jasně říkalo: „Neklikat!“? U některých skupin uživatelů to funguje velmi dobře.

Zlatou střední cestou

Až budete vkládat CTA prvky na své stránky, nepřehánějte to s jejich velikostí, možstvím ani příliš dlouhým textem. Příliš výrazných prvků ostatní spíše odradí.

V případě, že si  s call to action prvky stále nevíte rady, řekněte nám to. PANKREA vám ráda pomůže.

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20