Blogy hýbou světem – už ho taky máte?

29.4.2016

To by Alois Jirásek koukal, kdyby viděl, jak se texty čím dál více přesouvají do světa internetu. No, upřímně řečeno, ani nás by to před deseti lety nenapadlo, jaký se stane blogový boom. Vždyť blog má dokonce vlastní kategorii v literárních soutěžích... Ale o tom jen krátce, vás jistě zajímá, jaký má blog přínos pro vaši firmu a podnikání.

Co to vlastně ten blog je

Pokud chcete odbornější popis, klikněte sem. Pokud ale chcete znát rovnou praktické příklady, čtěte dál! Slovo blog se skládá ze čtyř písmen, která v podstatě vystihují toto:

B - Bavte
L – Lidi a
O - Oslovte je
G – Grandiózně!

blog na blog

Aby vaše čtenáře bavilo blog číst, musí je blog bavit a musíte je oslovit grandiózně, aby se na vaše stránky rádi vraceli. To je přece jasný...

V současné době se s blogy roztrhl pytel. Jsou součástí literárních soutěží, na jednom z největších zpravodajských portálů, kde je možné psát jednoduše blog, je několik tisíc aktivních blogerů a také se blog stává jednoduchou cestou, jak světu sdělit svůj názor, nápad, zážitek, emoci, přání, radu, tipy... Prostě cokoliv.

Můžete se tak dozvědět o životě otce na mateřské dovolené, o životě ženy v domácnosti, která miluje vaření, studentky, které se vzhlédla v módě a kosmetice, o rybáři, který píše o svých úlovcích... Zkrátka a dobře, blogerů je nespočet, stejně tak i jejich témat a článků.

Firemní blog je ještě o kousek dál

Firemní blog má daleko více povinností, než blog tzv. pisatelský, který tvoří autor pro zábavu. Blog na firemních stránkách už nenese názor jedince, ale je prezentovaný jménem společnosti. Možná si myslíte, že se to týká pouze firemních názorů, ale tím to nekončí.

Firemní blog v sobě nese tón firemní komunikace, oslovuje konkrétní persony, je psát pro jasnou cílovou skupinu, nese hodnoty firmy, podporuje dohledanost stránek, buduje hodnotný obsah a především – má co říct.

Blog je běh na hodně dlouhou trať

Pokud se vy nebo nějaký jiný nadšenec pustí do psaní firemního blogu a bude to umět (a splňovat výše uvedené), je to to nejlepší, co vás mohlo potkat. Takový člověk totiž zná celou firmu i její pozadí, má neustálý přístup do zákulisí fungování, a tak může zasvěceně čtenáře informovat.

Ovšem, pokud mu toto prvotní nadšení vydrží dva měsíce, raději se do psaní článků pro blog nepouštějte vůbec. Není nic horšího, když máte na svých super stránkách kategorii blogu, kde jsou dva články psané naposledy před rokem.

„Ale já firemní blog fakt chci!“

To je dobře, protože blog je pro vaši firmu kouzelným pomocníkem. Pokud se tedy u vás nenašel žádný dobrovolník, rádi se do psaní blogů pustíme my. Nejprve vás a vaši firmu poznáme, abychom mohli psát opravdu zasvěceně. Poté se s vaší konzultací pustíme do textů a budeme pravidelně blog rozšiřovat a rozšiřovat.

Víme, o čem mluvíme a víme, že to umíme! Tvoříme totiž blogy už pro pěknou řádku klientů a je tak skvěle vidět, jak pravidelně rozšiřovaný obsah stránek přináší své ovoce. Stojí to sice čas a trošku peněz, ale výsledky jsou k nezaplacení!

Tak už žádné zdržování, klikněte na kontakt nebo dole na formulář a dejte nám o sobě vědět. Těším se na vás!

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20