Jak na e-mail kampaň

31.5.2017

V jednom z předchozích článků jste se mohli dočíst o e-mail marketingu. Myslíte si, že je to pravé řešení pro vaši firmu a zákazníky? Chtěli byste se do něj také pustit, ale nevíte, jak takovou e-mailovou kampaň vytvořit? PANKREA vám přináší několik rad do začátku.

Když se pro e-mail kampaň rozhodnete...

Od rozhodnutí je k úspěšnému e-mail marketingu ještě hodně dlouhá cesta. Tady je několik zásadních kroků, které vás na ní neminou.

  • Shromáždění kontaktů – takové databáze se dají i kupovat, ale smysluplnější je sbírání kontaktů od vlastních zákazníků. Tito lidé totiž už budou znát vaše výrobky nebo služby a pravděpodobně budou mít zájem i o další informace od vaší firmy.
  • Stanovení strategie – vytvoření databáze z vlastních zákazníků vám ulehčí i tento krok. Z jejich nákupního chování snáze poznáte, o jaká sdělení budou mít zájem. Budete e-maily posílat pravidelně? Jak často?
  • E-mail pro kampaň – nyní si stačí vybrat, jak chcete, aby váš e-mail vypadal. Dejte si záležet na předmětu, ten většinou rozhoduje, jestli adresát e-mail otevře nebo ne. Od každého e-mailu očekáváte, že přivede zákazníka na váš web – dejte mu k tomu šanci, připravte mu odkazy.
  • Rozesílání – po sestavení e-mailu je čas poslat je do světa. Vyberte si cílovou skupinu zákazníků, nemusíte každé sdělení posílat vždy všem v databázi. Budete e-mail posílat za firmu nebo za vaše marketingové oddělení?
  • Posouzení úspěšnosti – teď přichází fáze, která ukáže, je-li tato e-mail kampaň úspěšná. Některé statistické údaj poskytují i aplikace pro sestavení e-mailů, snadno tak zjistíte, kolik lidí e-mail otevřelo nebo prokliklo na vaše stránky.

Zkusíte se taky pustit do e-mail marketingu? Potřebujete se na něco zeptat, napište nám. PANKREA vám poradí!

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20