Jak vytvořit newsletter, který zaujme

23.8.2017

Hledáte cestu, jak oslovit svoje zákazníky? Bez „pozvánky“ na vaše webové stránky nepřijdou? Tak jim nějakou pošlete. Co kdybyste vyzkoušeli newslettery? Ano, ty e-maily s informacemi nebo nabídkami, které i vy nejspíš dostáváte pravidelně do svojí elektronické schránky. Jak newslettery vytvořit správně?

Co vám posílání newsletterů přinese?

Jaké jsou hlavní výhody newsletterů v porovnání s jinými distribučními kanály?

  • S newsletterem můžete oslovit zákazníky, kteří vás znají, a tak se jim připomínat a budovat s nimi dobré vztahy.
  • Minimalizujete náklady na výrobu i distribuci. Zvlášť patrný bude rozdíl v nákladech na distribuci se zvyšujícím se počtem příjemců.
  • Existují speciální programy na tvorbu newsletterů, které také schraňují e-maily zákazníků a umožňují hromadné rozesílání newsletterů.

newsletter

Jak tedy vytvořit newsletter, který si lidi přečtou?

Rad a triků, jak vytvořit úspěšný newsletter, můžete najít opravdu spousty. Pojďme si zmínit alespoň několik z nich:

  • Předmět zprávy – podle něj se adresáti rozhodují, zda ji vůbec otevřou. Slova „zdarma“ nebo „slevy“ už netáhnou a připomínají spíše spamy. Zkuste nabídnout něco, co se příjemcům bude opravdu hodit.
  • Call-to-action prvky – řekněte lidem, co chcete, aby udělali. Nabídněte jim tlačítko, které říká: „Nakup...“, „Zaregistrujte se“.
  • Berte to s humorem – pokud to téma newsletteru jen trochu umožňuje, používejte odlehčený tón komunikace a přátelský přístup.
  • „Statistika nuda je, má však cenné údaje...“ - zpívá se v jedné písničce a je to pravda. Kontrolujte, jak si vaše newslettery vedly a co na vaše klienty fungovalo.

Nejen tvorba newsletterů

Těšíte se, až vytvoříte svůj první newsletter? Tak se do toho s chutí pusťte. Jestli si s čímkoliv kolem nich nejste jistí, poraďte se s odborníky.  My ve společnosti PANKREA máme s tvorbou newsletterů kupu zkušeností. U nás vám nastavíme programy na tvorbu newsletterů tak, aby jste mohli vašim zákazníkům vytvořit ty nejlepší. Možná i vy odebíráte newslettery některých našich klientů, přesvědčte se.

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20