Nativní reklama

17.8.2015

Máme různé druhy reklamy a dnes se podíváme na zoubek nativní reklamě. Kde se zobrazuje, v jaké formě a co je jejím cílem? Jedná se o „maskovanou” reklamu, která se snaží splynout se svým okolím a oslovuje zákazníky tak trochu oklikou...

Co to je a co vám přinese?

Nativní reklama je formát online reklamy, která je často tím nejlepším způsobem, jak si získat uživatelovu pozornost. Podle internetových průzkumů se na nativní reklamu se podívalo o 52 % více lidí, než na bannerovou reklamu.

Nemá sice okamžitý efekt jako jiné typy reklam, ale je vhodná pro dlouhodobé budování brandu. Proto je nutné mít správně nastavenou obsahovou strategii a je potřeba se zamyslet nad komunikačními kanály a cílovými skupinami, kterým bude komunikována.

Kde se nativní reklama objevuje a jak vypadá?

Nativní reklama se objevuje na webových stránkách v podobě článků ve stejném formátu a designu, jako je obsah a celkově odráží zaměření serveru - svým vzhledem a zaměřením dokonale splyne s okolím.

Tomuto typu odpovídá například PR článek, který bývá nejčastějším případem nativní reklamy v českých online médiích. Autorem těchto článků je zadávající firma a text musí být označen jako sponzorovaný.

S nativní reklamou se můžete setkat jak na zpravodajských portálech, tak sociálních sítí či úzce specializovaných stránkách. Tímto typem reklamy lze jednoduše bojovat proti tzv. bannerové slepotě, která se podle výzkumů v poslední době rozmáhá.

Chcete se o nativní reklamě dozvědět více? Kontaktujte nás!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20