Obsahový marketing aneb obsah je král

18.6.2015

Dnes se dozvíte, co je obsahový marketing a proč se jím zabývat. Názorů a definic koluje po internetu hromada, stejně tak existuje i spousta všelijakých knih a příruček. Jednotlivé zdroje se liší se formou i sdělením, ale naštěstí mají určité části společné.

Definice obsahového marketingu

Pojďme se podívat na některé definice obsahového marktingu.

„Obecně je obsahový marketing uměním komunikace se svými příznivci a zákazníky, aniž byste jim cokoliv prodávali. Je to forma nenuceného marketingu.” - Content marketing institut

„Obsahový marketing je pravidelná tvorba a distribuce obsahu různými digitálními cestami za účelem zlepšování obchodních výsledků firmy.” - Eloqua

„Obsahový marketing je tvorba neproduktově zaměřeného obsahu. Obsah musí být informativní, poučný, zábavný atd. Publikováním takového obsahu získáte pozornost svých potencionálních zákazníků. Je třeba se zaměřit na témata kognitivně spojená s vašim podnikáním a prokázat publiku svou odbornost.” - Sam Decker, Mass Relevance

A kdo prohlásil kouzelné zaklínadlo „Obsah je král”? Nebyl to nikdy jiný, než Bill Gates.

3 základní body obsahového marketingu

Obsahový marketing je velice obsáhlá oblast a pokud bychom se skrz ní měli prokousávat, dalo by to na celou knížku, možná i trilogii. Shrňme si tedy obsahový marketing do tří základních bodů:

  • způsob budování vztahů se zákazníky
  • správně používaná marketingová strategie vám pomůže stát se jedničkou v oboru
  • díky obsahovému marketingu lze omezit tradiční prodejní techniky

PANKREA a obsahový marketing

Vy máte ve svém oboru know how a my víme, jak pracovat s obsahovým marketingem. V dobře fungující strategii jedno bez druhého nemůže fungovat. Dejme to tedy společně dohromady, co vy na to?

Možná si říkáte, jestli se vám to vyplatí…

Ano vyplatí, protože zákazníci v propagační džungli, kde se je společnosti snaží všemi možnými způsoby ulovit, ztrácejí. A najednou jste tu vy, kdy s klidem svému zákazníkovi nenásilně nabízíte něco navíc a zdarma, aniž by u vás musel nakoupit produkt či službu, a právě to „něco navíc” postupně pěstuje u vašeho zákazníka důvěru a dobrý pocit.

V neposlední řadě, množství zajímavého a kvalitního textu na vašich webových stránkách je dobrou vizitkou pro roboty, kteří namátkou navštěvují weby a ve vyhledávačích (především Seznam, Google) je buď posouvají nahoru či naopak do hlubin vyhledávání.

Obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Výsledky bývají vidět zpravidla až po několika měsících či letech práce. Pokud ale berete své podnikání na internetu vážně, určitě byste měli o obsahovém marketingu v dlouhodobém horizontu uvažovat.

Chcete se vydat na cestu obsahového marketingu? PANKREA vám ve spletitých uličkách poradí správnou cestu, podobně jako u některých klientů, které naleznete v referencích.

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20