Proč je cílený marketing efektivní?

27.12.2017

Jak zařídit, aby se výrobky prodávaly co nejlépe? Jak na efektivní marketing? To jsou otázky, které si pokládá stále více lidí. Patříte k nim i vy? Čtěte dál a tento článek vám pomůže. Co takhle cílený marketing?

V čem spočívá cílený marketing?

Cílený marketing tkví v rozdělení potencionálních zákazníků na jednotlivé skupiny podle jejich preferencí, nákupního chování či potřeb.

Při prodeji výrobků se firma zpravidla zaměřuje na jednu nebo několik takových cílových skupin, kterým pak přizpůsobí veškeré svoje marketingové aktivity na míru.

Základem pro úspěšný cílený marketing je dostatek správných informací. Poznávejte tedy co nejlépe svoje zákazníky, abyste je mohli lépe pochopit a poskytnout jim to, co chtějí. Stejně se o to snažíme i my v PANKREE.

Cílený marketing

3 kroky do začátku

Co vás čeká, když se pustíte do cíleného marketingu:

  1. Tržní segmentace – na začátku je třeba rozdělit spotřebitele do skupin podle vybraných kritérií
  2. Tržní zacílení – nyní si vaše firma vybere, na které cílové skupiny spotřebitelů se bude orientovat, my v PANKREE si je při výrobě webových stránek zososbňujeme do tzv. person
  3. Tržní umístění – stanovte si, jak chcete, aby váš produkt zákazníci vnímali, a jaké by měl mít postavení na trhu

Na kolik cílových skupin zacílíte...

Podle toho, na kolik cílových skupin, tzv. segmentů, se firma zaměřuje, se rozlišuje:

  • Koncentrovaný marketing – společnost se specializuje na jednu nebo několik segmentů, pro které vytváří marketingový mix, tedy kombinaci základních marketingových nástrojů.
  • Diferencovaný marketing – firma přizpůsobuje používání marketingových nástrojů každé své důležité cílové skupině.

Už víte, jak na cílený marketing?

Firmy, které se zaměří na konkrétní cílové skupiny zákazníků, mohou tyto klienty oslovovat mnohem efektivněji než ty, které oslovují všechny potencionální zákazníky stejně. Pokud byste i ve vaší firmě tento způsob rádi vyzkoušeli nebo chcete pomoci s celou marketingovou strategií společnosti, sjednejte si s námi schůzku a vše společně vyřešíme.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20