Remarketing a retargeting

24.6.2015

Remarketing je opětovné zacílení PPC reklamy na uživatele, kteří buď již váš web navštívili, nedokončili nákup v e-shopu, nebo použili vaši mobilní aplikaci. Cílem je se uživateli připomenout a zmotivovat ho k další návštěvě či nákupu.

Remarketing funguje tak, že si na vaše webové stránky přidáte unikátní kód, který vám vygenerují PPC systémy (Sklik od Seznamu a AdWords od Google). Tento kód při návštěvě webu uživatele označí pomocí cookies a PPC systém si ho tak zapamatuje. Vaši reklamu pak opakovaně uživateli zobrazuje ve vámi zvolených intervalech na ostatních webech v obsahové síti.

Platí, že remarketing má při přesném cílení několikrát větší účinnost než klasická PPC reklama. Dále se zvyšuje návratnost investic (ROI) ze všech marketingových kanálů (Google AdWords, Sklik, srovnávače zboží, bannerová reklama …).

Formát

Remarketingové reklamy se mohou zobrazovat jednak jako text nebo jako bannery. Bannerová reklama bývá obvykle dražší, protože zabírá více inzertního prostoru, ale na druhou stranu funguje lépe než holý text, protože grafický formát si uživatelé lépe spojí s vaším webem.

Jako první v ČR spustil remarketing Google a to v roce 2010, reklama se zobrazuje v obsahové síti AdSence i na YouTube. Sklik od Seznamu remarketing spustil počátkem roku 2014.

Retargeting

Je v podstatě to samé jako remarketing. Výraz retargeting se používá hlavně v reklamním systému AdWords od společnosti Google. Pomocí kódu vloženého na vaše webové stránky je možné opakovaně cílit na stálé zákazníky, či ty potencionální - převážně se jedná o ty, co nedokončili objednávku v e-shopu.

Eva
Eva Jiříková   

Online marketing

20