Virál neboli virální video

23.9.2016

Na internetu se to v poslední době tzv. virály jen hemží. Co je to? Proč lidi tolik lákají? Jsou jenom fenoménem nenáročné zábavy, nebo jich můžete využít i jinak? Mohou pomoci vaší firmě v podnikání? To se můžete dočíst v tomto článku.

Jak poznat virální video

Za virál lze označit video, které se po natočení a umístění na internet velmi rychle začne šířit prostřednictvím sdílení k dalším uživatelům jako epidemie.

Úspěšné virální video si může vydobýt slávu napříč celým světem.

Virál

Odkud je název?

Jste zvědaví, kde se vzalo samotné označení virálního videa? Anglické slovo „viral“, tedy šířící se jako virus, byl používán od nepaměti. V „digitálním“ slova smyslu spatřil výraz světlo světa v 90. letech 20. století.

Jak vznikají virální videa

Existují v podstatě dva základní způsoby natáčení.

  • V prvním případě jde o náhodu. Autor natočí video, nasdílí ho na webu a svým přátelům, ti ho pak posílají dalším a pokud se líbí, šíří se dál.
  • Druhou možností je záměrné vytvoření virálního obsahu pro video. V tomto případě je situace složitější. Autor musí scénku videa pečlivě promyslet a natočit tak, aby i přesto bylo video dostatečně zajímavé a přimělo uživatele k dalšímu sdílení.

Uživatelé internetu jsou ovšem nevyzpytatelní, tak se původně zamýšlené virální video nemusí dostat ani ke stovkám diváků. Naopak záznam, který vznikl úplnou náhodou, může obletět svět a mít miliony diváků.

Virální video pro každého?

Osmělíte se a natočíte vlastní video? Bude z něj virál, který budou sledovat nejen vaši klienti a konkurence zbledne závistí? Můžete to zkusit sami nebo oslovit profesionály.

Máte-li jakýkoliv dotaz nejen k virálním videím, napište nám ho!

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20