Buzz marketing? Moderní a účinný

13.10.2016

Chcete zviditelnit vaši firmu, ale nechcete to dělat jako ostatní? Rádi byste vyzkoušeli něco nového? Už jste někdy slyšeli o buzz marketingu? I vaše společnost může vyzkoušet netradiční marketingové způsoby.

Vyvolejte rozruch, vsaďte na buzz marketing!

Buzz marketing se v současné době řadí k populárním formám nástrojů marketingové komunikace. Jeho podstatou je vyvolání zájmu na základě předávání impulsu mezi potenciálními kupujícími a zájemci. Pokud je kampaň vytvořena správně, její obsah se šíří bez větší podpory zadavatele prostřednictvím jejích „fanoušků“.

Některé z forem jsou finančně nenáročné, ale většinou patří k nejúčinnějším. Mnohé firmy od tradičních (u zákazníků nepopulárních) forem marketingové komunikace upouštějí, a proto je buzz marketing v dnešní době uplatňován stále víc.

Buzz

Buzz marketing – nástroj marketingové komunikace

Různé příručky nabízejí i jiná dělení, pojďte si prohlédnout alespoň některé z jeho forem.

Virální marketing

Základem tzv. virálu je vytvoření poutavého videa, dokumentu nebo obrázku. Jeho obsah si mezi sebou šíří samotní uživatelé prostřednictvím sociálních sítí, stránek ke sdílení videí nebo e-mailů. 

Event marketing

Firma pro své klienty i širokou veřejnost uspořádá společenskou, sportovní nebo kulturní akci. Prostřednictvím pozitivních zážitků a emocionálních podnětů v nich vyvolává pocit důvěryhodnosti a loajality k celé společnosti, jejím službám a produktům.

Guerilla marketing

Je uskutečňován jako rychlá, přímá akce, která má poukázat na nedostatky u konkurence, a tak vrhnout lepší světlo na zadavatelskou firmu. Často se pohybují na hranici zákona i vkusu.

Mobilní marketing

Především mobilní operátoři využívají možnosti zasílání SMS nebo MMS zpráv se svými nabídkami. Velkou výhodou této kampaně je přesnost zacílení na určité zákazníky i nízké náklady.

Product placement

Také některé z postav z vašeho oblíbeného seriálu začaly popíjet nápoje konkrétní značky a chodit nakupovat do konkrétních obchodů? To je product placement neboli umisťování výrobků nebo značek firem v televizních pořadech. Tento postup je zákonem povolen až od roku 2010.

Není nad „dobrou pověst“

Bonusovým nástrojem marketingové komunikace je „dobrá pověst“. Word of mouth neboli WOM můžeme přeložit jako šeptanda. Ti, kdo mají s firmou dobrou zkušenost, o ní sami šíří kladné informace.

Pokud i vaše firma chce pomoct s vylepšením pověsti, spolehněte se na PANKREU. Mnohým jiným už pomohla.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20