Word of mouth - jak na dobrou pověst

16.8.2017

Skoro 80% lidí věří více doporučení jiných zákazníků než reklamě! To je pěkné číslo, co říkáte? Patříte taky k těm, kdo reklamě nevěří? Chcete, aby vaše firma měla mezi zákazníky dobrou pověst? Jak toho dosáhnout? To je spousta otázek – tak se pojďme podívat i na nějaké odpovědi. Pomůže i Word of mouth.

Co je Word of mouth marketing?

Word of mouth, zkráceně WOM, je v podstatě předávání informací ústní formou. Na tomto základě se začal vyvíjet tzv. Word of mouth marketing.

Jak to může vypadat v praxi

Karel: Budeme si pořizovat novou pračku. Nevíš, která značka je dobrá?
Eva: Ta, co ji máme doma, není špatná. Ale od Libora jsem slyšela, že značka NEOPER levná a funguje skvěle.
Karel: NEOPER? Hm, to jsem nikdy neslyšel... Ale uvažoval jsem o té známé VYPER 1000 – pořád jí vídám v televizních reklamách.
Eva: Tu jsme měli dřív, ale měla pořád nějaké poruchy a nevydržela ani půl roku. A naši známí to měli zrovna tak...

Jak to celé dopadlo? Ano, Karel a jeho manželka dali na Evino doporučení a pořídili si pračku značky NEOPER.

word of mouth

Kdo dělá WOM marketing

Tento druh marketingu může vznikat dvěma základními způsoby:

  1. Přirozený WOM marketing – dobrá pověst produktu nebo značky se šíří spontánně mezi lidmi, kteří předávají své pozitivní zkušenosti dalším.
  2. Podporovaný WOM marketing – zde se na pověsti produktu podílí značnou měrou i kampaně marketérů.

Proč dělat word of mouth marketing?

Jak už úvodní odstavec napovídá, na doporučení spokojených zákazníků dá daleko více nakupujících než na reklamu. Celkově je WOM marketing efektivní a při využití správných postupů šetří čas i peníze. S WOM bývají často spojovány další druhy marketingu, jako Buzz marketing nebo virální marketing. I ty totiž mohou ovlivnit spotřebitele a přimět ho šířit své zkušenosti s určitou značkou dál.

Jsou vaše výrobky nebo služby kvalitní, ale mezi lidmi se o nich moc nemluví? Napište nám, my ve společnosti PANKREA to zkusíme napravit.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20