Čemu se na webu vyhnout?

23.7.2015

V předchozích článcích jsme se většinou věnovali novým trendům, jak vaši webovou prezentaci vylepšit, zoptimalizovat a zvýšit návštěvnost. Dnes se podíváme, čemu se při tvorbě i správě webu vyhnout, protože i v dnešní době se můžeme setkat s weby, které nelze nazvat jinak než nehezké, nefunkční, a které na pohled působí jako „cirkus”.

Co by se na webových stránkách nemělo používat ...

Zvuky - jsou dvousečnou zbraní. Někoho hudební podkres zaujme, někomu naopak může lézt na nervy. Celkově se však použití zvuků na webových stránkách považuje za velmi zastaralý trend. Pokud zvuky na svém webu opravdu chcete, dejte uživateli možnost je ztlumit či vypnout.

“Vychytávky” - bohužel i dnes se setkáváme se snahou oživit webové stránky tím, že na hlavní stránku dávají například kalendář (vhodný pouze, pokud se web zabývá propagací kulturních událostí, zájezdů atd.), aktuální čas (vážně? vždyť každý uživatel ho má v OS na liště) nebo běhající flashové postavičky či text a podobné “zlepšováky”.

Měnící se formát textu a nestrukturovaný text - je pravda, že čtenář potřebuje určitý kontrast v textu, aby se mu lépe četl. Ale méně je rozhodně více, není dobré čtenáře zahltit různými druhy či velikostmi fontů, nedejbože barvami - pak ztrácí orientaci v textu a většinou stránku opouští.

Nekvalitní obrázky - k tomu snad není třeba víc co dodat. Není nic horšího, než propagace služby či produktu špatným obrazovým materiálem. Dobrý obrázek vydá za tisíc slov, ale stále je potřeba dbát na jeho správné umístění a samozřejmě i velikost.

“Vítejte” a nezajímavé informace - myslete jako váš čtenář. Na to, co hledá a pište výhradně o tom. Málokoho zajímá podrobná historie vašeho webu, detailní firemní historie a heslo „Vítejte na našich stránkách!“.

Nudné texty s přemírou klíčových slov - Přírodní rezervace Český ráj. Vítejte v Českém ráji. Český ráj je rájem pro turisty, poznejte i vy krásy Českého ráje. Myslím, že tento úryvek textu není dále třeba komentovat.

Zjistili jste, že i vaše webové stránky obsahují podobné “mouchy”? Neváhejte nás kontaktovat a pomůžeme vám.

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20