Klíčem je analýza klíčových slov

25.1.2017

Víte, jak přilákat na vaše internetové stránky nové zákazníky? Že vašim stránkám stačí dost fotografií a ty si své uživatele samy získají? Fotografie sice dokážou obsah zpestřit, ale pro upoutání robotů brouzdajících po internetu, kteří doporučují stránky dalším uživatelům, to nestačí. Text je důležitý, pomůže s ním analýza klíčovýh slov.

Co je analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov neboli tzv. kw (keyword) analýza je součástí celé řady přípravných prací, které se provádějí při tvorbě nových internetových stránek. Z ní vycházejí zejména vodítka pro copywritery, kteří později dávají podobu obsahové stránce webu.

KW analýza je souhrnem slov a frází, které uživatelé nejčastěji zadávají do vyhledávačů, když chtějí dohledat informace k určitému tématu. Pokud copywriter do textu stránek umístí vhodně zvolená slova, web se po jejich zadání zobrazuje ve vyhledávání na vyšších pozicích, a je tak větší pravděpodobnost, že si stránku uživatel vybere.

Analýza klíčových slov

KW analýza není jenom hledanost

Slova a fráze se do analýzy klíčových slov zařadí v případě, že splňují několik kritérií. Jistě by šlo takových kategorií jmenovat daleko víc, ale zde jsou alespoň některé:

  • Hledanost – nástroje používané pro tvorbu kw analýz zobrazují, jaká je průměrná hledanost jednotlivých slov za měsíc, popř. rok.
  • Relevance – každý analytik musí rozhodnout, zda je slovo k danému tématu relevantní, to je důležité zajména u internetových stránek se specializovaným zbožím.
  • Třídění dle kritérií – i v jedné kw analýze lze vytvořit tematické celky, které později usnadní tvorbu struktury i obsahu textu.

Jak na kw analýzu

V PANKREE pro tvorbu analýzy klíčových slov využíváme nástroje jako Sklik od českého vyhledávače Seznam.cz nebo AdWords od Google.com. Jak fungují a co umí, i mnoho dalšího, si můžete přečíst v našich článcích.

Výsledky vyhledávání se mohou u jednotlivých nástrojů částečně lišit. Vždy záleží, o jaké jde téma nebo kdo tvoří cílovou skupinu. Jednotlivé skupiny uživatelů mají také svoje zvyklosti, co se způsobů vyhledávání týče. To způsobí, že některá klíčová slova mohou být výrazně hledanější např. na AdWords než na Skliku.

Nepodceňujte analýzu klíčových slov. Na jejím základě vznikají texty k celému webu nebo blogům, které mají za úkol přilákat na stránky další uživatele. Máte-li jakékoliv otázky, kontaktujte agenturu PANKREA.

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20